mardi 24 juin 2014

Attention, s'il vous plait! / Can I have your attention, please.

Nar vi lyfter fran flygplatsen i Zurich ar det redan natt pa ena sidan flygplanet, men pa den andra ser man solen ga ner i sprakande farger.

50 minuter senare borjar vi ga ner for landning i Nice. Jag menar, jag kanner hur planet svanger och cirklqr runt flygplatsen, men nar jag tittar ut ser jag bara morker. Var ar vi egentligen?

Nice, en av de vackraste staderna pa la Cote d'Azur, ligger precis vid Medelhavet. Det ar forstas havet jag tittar pa! I det andra fonstret ser man staden ligga som ett band med glittrande gatlampor och neonljus dar nere langs kusten.

Da knastrar det i hogtalarna.
"Bonsoir, mesdames et messieurs (God kvall, mina damer och herrar). Voici votre (er) capitaine. Je peux (jag kan) vous informer (er informera) que le match de foot France-Suisse est terminé (avslutad). France a gagné 5-2!"

De sitter sakert och lyssnar pa radio inne i cockpiten ... I vilket fall; fotboll ar verkligen viktigt har nere. Det ar nagot som alla pratar om, till och med piloterna. Och det har ar ju ett flyg som kommer fran Schweiz, pa vag till Frankrike ... Ja; ni kan sakert forestalla er vilka manniskor som var ombord; och hur stamningen i planet var efter det!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire