samedi 21 juin 2014

Hejda Sverige! ...

... bonjour, l'aéroport de Zurich.

Jag sitter har och vantar pa nasta flyg som ska ta mig till Nice, pa Franska Rivieran. Under tiden har jag gatt och sett mig omkring i butikerna har, och noterat nagra intressanta saker:
   En Cola kostar ca 50 kr.
   En hamburgare ca 100 kr.
   Schweiz stoltserar med sina speciqlitéer aven har, sa det finns tva stycken: chocolatéries, souvenirbutiker med alla mojliga saker med alpmotiv, restauranger/matmarknader med husmanskost.
   For akande med de langa rullbanden rekommenderas skor som inte har hala sulor.
   Schweiz (sett fran luften nar vi landade) ar verkligen sa vackert som det ser ut pa kort!
Ett av nojena med att vanta pa en flygplats ar att studera manniskor. Jag tjuvlyssnar skamlost pa en pappa och hans tonaring som pratar franska. Pappan skamtar och sager "Men nagra laxor maste du val ha?" Franska tonaringar slutar skolan nasta vecka, och under sommaren koper de extra ovningsbocker for att trana infor hosten.

Sedan lyssnar jag pa ett svenskt par som sitter och pratar bocker. Det later valbekant och helt normalt, men sen inser jag vad som ar hogst onormalt med det.

We're not in Sweden any more, Toto!



PS. En France, les claviers (tangentborden) sont complètement (helt) différents. Il n'y a pas de °A, ¨A  et ¨O. Le Q est sur la place de A, et [,] est sur lq plqce de M, entre autre (bland annat). C'est un peu frustrant (frustrating) ...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire